Comuniștii insistă pe o evaluare dură
РУС. MOLD.
» » Comuniștii insistă pe o evaluare dură

Comuniștii insistă pe o evaluare dură

31-10-2017, 16:33
Viziuni: 457
  
Versiunea de tipar   
Comuniștii insistă pe o evaluare dură Scrisoarea deschisă a lui Vladimir Voronin adresată structurilor internaționale în legătură cu activitatea anticonstituțională a Curții Constituționale din Republica Moldova.
 
Secretarului General al Organizației Națiunilor Unite, domnului Antonio Guterres.

Conducerii Uniunii Europene, domnului Donald Tusk.

Reprezentantului Consiliului Europei, domnului Peter Michalko.

Conducerii Adunării Parlamentare a Consiliului Europei.  

Conducerii Comisiei de la Veneția a Consiliului Europei.

Tuturor ambasadelor acreditate în Republica Moldova.


Consider că este de datoria mea – datoria de politician, președinte de partid, omul care a exercitat două mandate de Președinte al Republicii Moldova, însă, în primul rînd, datoria de cetățean – de a vă informa cu privire la un pericol oribil care amenință țara mea – Republica Moldova. Vorbesc despre pericolul prăbușirii Statului Moldovenesc, dispariția lui de pe harta politică a lumii.

Tristul paradox constă în faptul că această amenințare vine din partea acelei structuri care are menirea să vegheze asupra respectării Legii Supreme a Republicii Moldova, din partea Curții Constituționale.

Voi menționa cele mai vicioase și revoltătoare decizii ale Curții Constituționale din ultimii opt ani de zile, care, în cel mai scandalos mod, subminează bazele existenței statului suveran Republica Moldova.

Pe 8 februarie 2011, Curtea Constituțională a dispus că data alegerilor prezidențiale este stabilită de Parlament (în ciuda faptului că Art.90 din Constituție stabilește clar termenii). În acest fel, CC a legalizat posibilitatea tergiversării alegerii Președintelui fără dizolvarea Parlamentului.

Pe 13 ianuarie 2012, Curtea Constituțională a dispus organizarea celui de-al doilea tur al alegerilor prezidențiale (care a eșuat). În acest fel, a deschis drumul pentru a treia tentativă de desemnare, în ciuda specificărilor clare din Constituție care dictează dizolvarea Legislativului după două tentative eșuate.

Pe 19 martie 2012, CC a recunoscut drept legală alegerea lui Nicolae Timofti în funcția de șef al statului (din a treia încercare, peste un an și jumătate după alegerile parlamentare).

Pe 5 decembrie 2013, textul Declarației de Independență este perceput ca parte a Constituției. Curtea Constituțională a declarat despre prevalarea Declarației de Independență asupra textului Constituției.

Pe 23 septembrie 2014, CC a respins inițiativa Partidului Liberal Democrat cu privire la organizarea unui referendum pentru modificarea Constituției și trecerea la alegerile prezidențiale directe de către popor.

Pe 9 octombrie 2014, CC a recunoscut drept constituțional Acordul de Asociere cu UE.

Pe 29 decembrie 2014, CC l-a obligat pe așa numitul președinte Nicolae Timofti să-l numească în funcție de premier pe candidatul înaintat de majoritatea parlamentară.

Pe 20 aprilie 2016, CC a avizat pozitiv inițiativa de modificare a Constituției în ceea ce privește privarea deputaților de imunitate parlamentară.

Pe 4 aprilie 2016, s-a decis anularea unui articol constituțional întreg și revenirea la redacția Constituției din 2000 – la alegerile prezidențiale directe.

Pe 13 decembrie 2016, CC a acuzat Biserica Ortodoxă din Moldova de implicare în alegeri (alegerile prezidențiale) și a obligat Parlamentul să introducă răspundere penală pentru implicare în alegeri.

Pe 27 iulie 2017, CC a declarat drept neconstituțional decretul președintelui cu privire la organizarea referendumului consultativ.

Pe 17 octombrie 2017, a recunoscut refuzul șefului statului de a confirma în funcția de ministru al Apărării pe candidatul Guvernului, drept incapacitate de a-și exercita obligațiunile și, temporar, a oferi dreptul semnării decretului președintelui Parlamentului.

Aceasta este cronica incompletă a încălcărilor sistematice a Legii Supreme de către Curtea Constituțională în ultimii opt ani de zile. Dintr-un arbitru imparțial care are menirea să evalueze actele de stat la capitolul corespunderii Legii Supreme, Curtea Constituțională  s-a transformat într-un instrument al regimului oligarhic de la guvernare.  Cred că aceasta este cea mai elocventă și convingătoare dovadă a faptului că Moldova este un stat capturat.

Regimul substituie atît de des Constituția, beneficiind de serviciile Curții Constituționale, încît, astăzi, putem afirma cu încredere despre distrugerea cîmpului constituțional în Republica Moldova. Prin eforturile Curții Constituționale, Constituția nu mai există ca și document integral și fundamental al statului. Există un set de articole, imperativitatea și incontestabilitatea cărora, de la o vreme încoace,  nu mai înseamnă nimic.  Curtea Constituțională, depășindu-și de fiecare dată competențele, tractează, dar mai exact modifică Legea Supremă în așa fel încît acest lucru să fie convenabil regimului.

Dar fără o Constituție inviolabilă, statul însuși nu poate exista! În toți acești ani, țara trăiește într-o stare de incertitudine.  Cetățenii nu pot garanta că mîine Curtea Constituțională nu va ”depista” în textul Legii Supreme articole care să anuleze independența și suveranitatea Republicii Moldova.

Un asemenea scenariu dezastruos pentru țară, cu atît mai mult nu pare unul fantastic, dacă e să luăm în calcul componența nominală a Curții Constituționale. Mai mult timp, Înalta Curte a fost condusă de unul dintre ideologii unionismului, ideii de lichidare a statalității Republicii Moldova în favoarea României vecine – Alexandru Tănase. Astăzi, CC este condusă de fostul senator român, Tudor Panțîru. Din cei șase membri ai Curții Constituționale, cel puțin patru sînt cetățeni ai României.

În opinia mea, coparticiparea activă a Curții  Constituționale, rolul ei cheie în crimele regimului oligarhic de la guvernare împotriva Republicii Moldova, a poporului ei și legislației trebuie să trezească îngrijorare serioasă din partea tuturor partenerilor internaționali ai țării noastre. Activitatea subversivă a Curții Constituționale trebuie să primească o apreciere dură atît în interiorul Moldovei, cît și în afara ei.

Vladimir VORONIN,
Președintele Partidului Comuniștilor din Republica Moldova,
ex-Președintele Republicii Moldova.
скачать dle 10.6фильмы бесплатно
Рейтинг статьи: