Președinte ales de tarife Sau de ce autoritățile au avut nevoie de sperietoarea cu numele majorarea tarifelor la serviciile comunale
РУС. MOLD.
» » Președinte ales de tarife Sau de ce autoritățile au avut nevoie de sperietoarea cu numele majorarea tarifelor la serviciile comunale

Președinte ales de tarife Sau de ce autoritățile au avut nevoie de sperietoarea cu numele majorarea tarifelor la serviciile comunale

17-09-2016, 10:05
Viziuni: 1 674
  
Versiunea de tipar   
Președinte ales de tarife Sau de ce autoritățile au avut nevoie de sperietoarea  cu numele majorarea tarifelor la serviciile comunaleExact în ajunul sezonului de încălzire, așteptați scumpiri ale serviciilor comunale.

Și s-a pornit. Poporul se indignează. Jurnaliștii savurează subiectul. Iar autoritățile stau la o parte și chicotesc pe înfundate.

 

S-a făcut și asta. ANRE a ascultat argumentele furnizorilor de energie electrică și termică despre necesitatea majorării prețului pentru consumatorii finali. Pentru a părea ,mai convingători, ei au enumerat problemele de care se ciocnesc. Chipurile, totul se scumpește, iar tarifele demult n-au fost majorate. Și lucrurile s-au hotărît.

 

Agenția Națională de Reglementare în Energetică a organizat audieri și, ca rezultat, a căzut de acord cu cererea furnizorilor de a majora tarifele la energia electrică și la cea termică, considerînd-o pe deplin întemeiată. De asemenea s-a declarat că, potrivit revendicărilor furnizorilor, tariful la energie termică, de exemplu, trebuie să fie mărit cu 27,4 procente, adică pînă la 1254, 38 lei pentru 1/Gcal. Tariful la energie electrică pentru consumatorii finali din municipiul Chișinău poate crește cu mai mult de 12 procente – pînă la 1,7951 lei pentru 1/kWh.


Iar acum haideți să medităm calm, fără isterie. Să atragem atenție asupra următorului fapt: autoritățile au declarat că decizia definitivă cu privire la majorarea tarifelor la energie electrică și termică va fi anunțată înainte de începerea sezonului de încălzire (aproximativ la 15 octombrie). Adică, doar cu două săptămîni înainte de ziua alegerilor președintelui. De ce oare este aleasă anume această perioadă? Doar e clar că asemenea decizii sunt evident nepopulare în rîndurile cetățenilor noștri, care și fără asta au ajuns la limită. Adică, orice putere care dorește ca poporul s-o susțină e logic să presupunem că în general ar fi păstrat sub tăcere intenția de a jupuia trei piei de pe sărmanii consumatori.


Dar iată că s-a întîmplat contrariul. Autoritățile și-au declarat în mod deschis intenția de a majora tarifele. Referirea la așa-numita independență a unei structuri atît de interesante, cum este ANRE, nu sunt convingătoare. Cu atît mai mult dacă ținem cont de faptul că această structură «independentă» este condusă de un protejat al Partidului Democrat guvernant. Și din nou apare întrebarea: de ce autoritățile, prin structurile pe care ea le controlează, întărîtă poporul? Doar din componența lor nu fac parte idioți totali!


Răspunsul poate fi destul de simplu. Se joacă următorul scenariu. Tarifele vor fi majorate, ceea ce, clar lucru, în mod inevitabil va stîrni un val de indignare populară. Și iată că deodată «adevăratul»candidat la funcția de președinte, – oricine ar fi el –, ca și cum se va ridica în apărarea poporenilor flămînzi, sărăciți și jefuiți pînă la ultimul capăt de ață. Și le va promite, de exemplu, că va suspenda deciziile ANRE chiar prin primul său decret. Apoi, după ce va fi ales, de bună seamă va însărcina Guvernul «să facă ordine și să efectueze un control  aspru asupra politicii tarifare», va convoca, în ultimă instanță, și Consiliul de Securitate. Adică, va săvîrși o minune. După care va raporta că și-a îndeplinit promisiunea electorală. Președintele, cum se spune, e pe cal, iar poporul – în extaz. Și nimănui nu-i va veni în gînd că problema a fost creată în mod artificial doar pentru ca după aceea să fie rezolvată repejor în stil populist.


Cu alte cuvinte, acum se pregătește terenul, întîi de toate, pentru atribuirea unor bonusuri electorale suplimentare candidatului la alegeri, iar în al doilea rînd, și șefului statului de acum ales în mod neconstituțional – a unui aspect mai mult sau mai puțin prezentabil. Iar ei, respectivei persoane, îi va fi extrem de necesară o asemenea operație de «ferchezuială» a imaginii politice personale, precum și a imaginii partidului din spatele său. Și asta pentru că alegerile președintelui țării, fixate pentru ziua de 30 octombrie, de acum sunt falsificate, prin urmare, cel ce se va așeza în fotoliul de președinte de țară va fi un președinte nelegitim. Asta e una la mînă.


A doua. Combinația cu majorarea tarifelor la serviciile comunale, în principiu, este inventată pentru asigurarea intereselor coaliției guvernante. Oricine dintre candidați care, la un anumit moment, va începe să dezvolte în fața electoratului anume acest subiect, făcînd-o, va fi ca și cum ar recunoaște că este în complicitate cu uzurpatorii de la putere.


Cel mai probabil, fotoliul președintelui țării este de  acum distribuit. Iar votarea acestei candidaturi nu e altceva decît un atribut indispensabil al respectivului ritual. Adevărata opinie a alegătorilor la aceste alegeri nu are nici o valoare. Și asta pentru că rolul pregătit lor de guvernare a rămas același – ca și pînă acum, ca o turmă de oi, să dea ascultare vorbelor goale și populismului promovat de guvernare ca și întotdeauna pînă acum.
 
Pavel Marfin
 
скачать dle 10.6фильмы бесплатно
Рейтинг статьи: