Se pare că
reparaţia bulevardului Negruzzi a ajuns în impas
Lucrările de
reabilitare, care au început încă în iulie anul trecut, se vor încheia nu ştiu cînd, întrucît urmează să fie adus la condiţie cea mai complicată porţiune — trecerea subterană.
Însă, îmi aduc aminte că la sfîrşitul verii, orăşenilor li se promitea
că circulaţia pe bulevard va fi restabilită spre sfîrşitul lunii septembrie,
ulterior, termenul a fost prelungit pînă la sfîrşitul lui octombrie, după care,
lucrările au fost pur şi simplu îngheţate.
Reparaţia nu a fost încheiată, surse financiare
din bugetul municipal se alocă, orăşenii se văd puşi în situaţia să tot
înconjoare porţiuni întregi de drum pentru a ocoli şantierul. Centrul oraşului
este paralizat de ambuteiaje. Această situaţie mai are încă să continue.
La drept vorbind,
asta şi era de aşteptat. Pentru că în primăria capitalei, demult, toate se fac
de-a-ndoaselea. Mai întîi încep reparaţia, închid străzi, după care constată că
ceva nu le ajunge. Şeful direcţiei transport public şi căi de comunicaţii, Igor
Gamreţchii a declarat că este nevoie de a executa «lucrări speciale foarte
complicate» pentru protecţia trecerii subterane şi că în Chişinău, astfel de lucrări se vor efectua în premieră. «Este ca un fel de
acrobaţie», a concretizat funcţionarul.
Însă, toate aveau
să se aranjeze altfel dacă primăria asculta sfaturile profesioniştilor.
Experţii din domeniul construcţiilor au remarcat, în repetate rînduri, că primăria
demarează lucrările de reparaţie fără a desfăşura expertizele tehnice necesare,
fără a examina minuţios cerinţele tehnice, fără a selecta materialele necesare.
Reparaţia bulevardului Negruzzi nu doar că nu se ştie cînd se va încheia… nu se
ştie nici cum. Pînă şi edilul capitalei pune la îndoială rezultatul pozitiv al
acestui proces în tergiversare, el a recunoscut naiv că «reparaţia bulevardului
Negruzzi ne va ieşi pe ochi!». Deocamdată, însă, lucrările de reparaţie a uneia
dintre cele mai importante artere din capitală le iese pe ochi chişinăuienilor.
Dacă administraţia capitalei a presupus că este
necesar de a executa un asemenea truc acrobatic complicat, cum este reparaţie
trecerii subterane, trebuia să caute acrobaţi profesionişti. Şi nu abia atunci
cînd primăvara bate la uşă, ci de la bun început, atunci cînd a fost elaborat
planul lucrărilor de reparaţie — dacă există, în general, un asemenea document.
Însă, se pare că executanţii unor asemenea trucuri acrobatice sunt selectaţi
personal de primar în conformitate cu abilităţile sale.
Este suficient să
ne amintim că în luna octombrie anul trecut, Comisia Naţională de Integritate
s-a arătat interesată de persoana lui Dorin Chirtoacă. Funcţionarul a fost
suspectat de conflict de interese pentru că anume compania românească Delta ACM
— 93 SRL a cîştigat concursul pentru reparaţia bulevardului Ştefan cel Mare şi
a bulevardului Constantin Negruzzi, de asemenea, a străzii Vasile Alecsandri.
Anterior, compania românească sus menţionată a
efectuat lucrările de reabilitare a străzii Alecu Russo. Potrivit rezultatelor
expertizei, efectuate de Inspecţia de Stat în Construcţii, lucrările de
reparaţie a străzii Alecu Russo nu corespund normelor tehnice în vigoare. Ei
bine, asta ţine de profesionalismul acrobaţilor.
Natalia Lujina
скачать dle 10.6фильмы бесплатно